“Раціональні числа. Координатна пряма”

Конспект  уроку з математики у 6 класі.     

Тема :  

 “Раціональні числа. Координатна пряма. Модуль числа”

Мета:

  • узагальнити та систематизувати знання з теми «Раціональні числа. Координатна пряма. Модуль числа»; перевірити рівень засвоєння знань, вмінь та навичок учнями;
  • розвивати вміння узагальнювати та робити висновки; логічне мислення учнів; інтерес учнів до математики;
  • виховувати відповідальність, дисциплінованість;  культуру математичного мовлення та запису.

Форми та методи: наочні («асоціативний кущ»), методи спрямовані на розвиток критичного мислення (аналіз, висновки); заохочення; фронтальне опитування, самостійна робота в групах та парах з перевіркою та взаємоперевіркою у класі.

Обладнання: комп’ютерна презентація, картки з індивідуальними завданнями та для роботи у групах, «смайлики» для рефлексії.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент.

Доброго дня, діти! Сьогодні на уроці ми з вами повторимо основні поняття з теми «Раціональні числа. Координатна пряма. Модуль числа» та їх практичне застосування.

І на початку уроку, я хотіла б дізнатися з яким настроєм ви прийшли на урок? (Проводиться рефлексія)

Кожне завдання виконане вами на уроці принесе вам бал, який ви будете заносити до залікової картки, на кінець уроку кожен з вас набере певну кількість балів, яка і буде вашою оцінкою за урок.

Залікова картка

Прізвище ім’я учня Бали
Тестова робота  
Теоретичне питання  
Практичне питання  
Самостійна робота  
Загальна оцінка  

ІІ. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Асоціативний кущ. (2хв)

Назвіть слова, які асоціюються у вас зі словом «число»

розробка уроків

Відкриваємо зошити, записуємо: число, класна робота.

  1. Установити відповідність (3 хв).

Установіть відповідність:

І варіант                                                                                   ІІ варіант

між поняттям та його означенням                          між множинами та числами                                                       розробка уроку

Взаємоперевірка:

І варіант                   ІІ варіант

1 – Д                              1 – Д

2 – В                              2 – Е

3 – Б                              3 – А

4 – Е                              4 – Б

5 – Г                              5 – В  

6 – А                              6 – Г

Робота з усім класом усно:

Дати означення понять та навести приклади:

  • Натуральні числа – приклад (1б)
  • Протилежні числа – приклад (1б)
  • Цілі числа – приклад (1б)
  • Раціональні числа – приклад (1б)

ІІІ. Розв’язування вправ.

 Розмістіть числа в порядку спадання ( у учнів лежать картки з числами):

-25; -438; 2 ; 412; -482; -12 (якщо учні виконали завдання правильно, то на зворотному боці карток можна прочитати слово «модуль») ( за слово «модуль» – 1б).

  • Повторити правила порівняння раціональних чисел (1б)
  • Порівняння раціональних чисел за допомогою координатної прямої (1б)
  • Сформулюйте означення модуля (1б). (5 хв.)

Фізкультхвилинка (1хв)

Робота в групах

Самостійна робота з подальшою перевіркою.

Група1. Цілі числа

Позначити на координатній прямій точки: (0,5б)

а) А (-3), В (-1); б) С (-0,5), D (2); в) Р (3), Е (6,5); г) М (-2 ), N (3 ).

Група 2. Дроби

Позначити на координатній прямій точки, координати яких задовольняють нерівність (1б):

а) -3≤х<-1; б)-0,5≤х≤2; в) -6,5<x<3; г) -2 <x≤3 .

Група 3. Координати

Розв’яжіть рівняння (1б):

а) з|x|=1,8; б) |x|+8=8; в) |x|+3=0; г) 2|x|-4=10.

Група 4. Модулі

Обчислити (2б):

а) |8-2·|-3||-2·|10-10|; (2)            б) |12|-2·|-4|-|-1|+1 (4)

в) |-0,3|+4·| |-|-1 |; ( )         г) |3·|-0,2|+3·|- | – ·|-4||+4·|-5| (20 )

Група 5. Раціональні числа

Розв’яжіть рівняння, використовуючи геометричний зміст модуля (2,5б):

а) |x|=3 (-3або 3);     б)|x-3|=1  (4або 2);   в) |2x-4|=2 (3або1);                                       г)||x|-6|=5 (-1або 1, -11або 11).

Представник кожної групи показує розв’язок свого завдання біля дошки.

IV. Самостійна робота.

розробка урокуV. Підведення підсумків, рефлексія

Які основні поняття ми сьогодні повторили?

Закінчіть речення:

Було цікаво…

Було важко…

Я відчув, що…

Я зміг…

Усі множини ми з вами з’єднали у квітку, яка супроводжувала нас протягом всього року. Отже, на згадку про сьогоднішній урок, я хочу кожному з вас подарувати квітку множин, яку ми з вами поповнимо у 8 класі ще одним бутоном.

Кольорова рефлексія

VІ. Домашнє завдання.  Повторити  §5, п. 30-33, виконати тестові завдання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *